Lenistwo.

Nie należy mylić lenistwa ze źle zorganizowaną pracą.
Lenistwo to jest wtedy jak człowiek minimalizuje ilość pracy, którą ma wykonać . I jak się rzetelnie sprawdzi, to się okazuje, że taką najmniejszą ilość pracy wykonujemy robiąc coś „nie na ostatnią chwilę”. Bo wtedy robimy raz a dobrze, nie mamy poprawek i problemów z szukaniem innych rozwiązań w momencie, w którym nie mamy ani czasu, ani specjalnie możliwych ruchów, ani możliwości poszukania wsparcia.
Natomiast źle zorganizowana praca polega na tym, że trzeba się nalatać, części rzeczy się nie zrobi (a później trzeba ponosić konsekwencje i narobić się dodatkowo) – a jeszcze coś tam zrobi się niepotrzebnie. Zwykle dotyczy to pracy odłożonej na ostatnią chwilę.
Natomiast występuje jeszcze taka forma jak „poczekam odpowiednio długo, może ktoś inny to zrobi”. To nie jest lenistwo – tylko zwykły egoizm, który pozwala innych obciążać co bardziej niewdzięcznymi zajęciami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.